Hvorfor deltage i Improve Business Academy?

Play Video

Vores forløb

For borgere i Region Hovedstaden tilbyder vi et 6 ugers forløb mens borgere i resten af landet kan deltage i et 8 ugers tilbud. Uanset hvilket forløb du tilknyttes, vil der være fokus på jobskabelse, match med en virksomhed samt opkvalificering inden for projektledelse. Hver uge afsættes en hel dag udelukkende til fokus på jobskabelse. Vores tilgang er en kombination af oplæg, 1:1 sparring, skriftlig feedback og workshops. Du introduceres til nye værktøjer og der afsættes tid til at arbejde individuelt med egne ansøgninger igennem alle forløbets uger.

Our program

For citizens in the Capital Region, we offer a 6-week course, while citizens in the rest of the country can participate in an 8-week course. Regardless of which course you join, we will focus on job search, match with a local company and project management. Every week, an entire day is dedicated solely to focusing on job creation. Our approach is a combination of presentations, one-on-one coaching, written feedback, and workshops. You will be introduced to new tools, and time will be allocated for you to work individually on your own applications throughout all the weeks of the program.

8 uger - Academy

Opstart d. 24. februar for borgere I Vestsjælland, på Fyn og i Jylland

6 uger – Projektledelse

Opstart d. 24. februar for borgere i Region Hovedstaden

8 weeks – Academy (English)

Course starting on the 24th of March for Citizens in West Zealand, on Fyn and in Jutland

6 weeks – Project management (English)

Course starting on the 24th of March for Citizens in the capital region

Tallene bag

Praktik
1 %

Alle vores deltagere kommer ud i en virksomhed og løser en konkret problemstilling.

I JOB
1 %

Halvdelen af vores deltagere er i job inden for 3 måneder efter forløbets afslutning.

Tag Kontakt

Klar til at hjælpe

Thea er underviser og projektleder på vores Academy forløb og er klar til at hjælpe dig med at få jeres højtuddannede på vej til næste job.

thea@improvebusiness.dk

+45 30 14 16 14

Historier fra Academy

Improve Business satte gang i karriereskift 

Når karrieren begynder at føles som en gentagelse af de samme rutiner, kan tanken om...

Dit outsider-blik er din styrke

ScanCargo åbnede deres virksomhed op for en outsider – altså en, som de ikke kendte...

Axcess Nordic vender rekrutteringen på hovedet

Axcess Nordic er ikke bange for at udfordre status quo, og derfor fandt de vejen...

Mette trådte langt væk fra sin comfort zone

Gennem sit forløb hos Improve business academy fandt Mette ikke kun sit nuværende arbejde -...
Deltagere

Er vi noget for dig?​

På Improve Business Academy har vi mange forskellige deltagerprofiler. Vi favner bredt og har god erfaring med at bringe din faglighed i spil. Du vælger virksomheder, som stiller cases til rådighed. Vi sørger for at matche dig op med den rigtige virksomhed, der ikke er oplyst om hvem du er før forløbet går i gang. 

Brancheskifter

Overvejer du, eller er du midt i et brancheskift, og har du svært ved at formulere dine evner i en ny kontekst? 

Vi hjælper dig med at blive klædt på fagligt og få målrettet din jobsøgning, samtidig med, at du får praktisk erfaring med branchen. 

Dimmitend

Har du for nyligt færdiggjort en uddannelse og har svært ved at få foden ind på arbejdsmarkedet? 

Du får muligheden for at teste dine akademiske færdigheder i en virksomhed, der mangler ansatte med dine kompetencer. Du får relevant erfaring på dit CV og kickstartet dit professionelle netværk.  

Erfaren

Har du mange års erfaring og føler, at du stadig har en masse at tilbyde arbejdsmarkedet?  

Det er ingen hemmelighed, at alderen gør en forskel, når en arbejdsgiver skal ansætte. Vi hjælper dig med at gøre fordomme til skamme og arbejder med at formulere dine kvalifikationer i din jobsøgning. 

Iværksætter

Oplever du en frygt for, at der sættes spørgsmålstegn ved, om du kan indgå i et team, fordi du tidligere har været selvstændig? 

På vores forløb, får du muligheden for at vise dine samarbejdsevner frem i en SMV, der mangler personer med dit drive til at skabe forandring. 

Vi vender rekrutteringen på hovedet

Vi adskiller os fra andre aktører ved at matche blindt. Med det mener vi at CV og erfaring stilles til side, mens motivationen får lov at være afgørende for matchet. Virksomhederne vælger ikke selv blandt fem forskellige CV’er, men siger ja tak til at starte samarbejde uden at kende dig på forhånd og udelukkende på baggrund af din motivation for lige præcis dem. Vi kan love at alle kommer i et relevant samarbejde og en virksomhedspraktik, som de selv har valgt.

Opkvalificering​ & Implementering

Du har mulighed for at vælge præcis de moduler, der adresserer dine aktuelle læringsbehov. I stedet for en fastlagt uddannelsesplan får du frihed til at fokusere på de kompetencer, du ønsker at udvikle. Selv om du har friheden til at skræddersy dit forløb, står vores konsulenter klar til at rådgive dig om, hvilke moduler der vil være mest relevante for dig baseret på dine mål. I de sidste 4 uger er du i praktik i den virksomhed, du har arbejdet med casen og en implementeringsplan for, og sætter gang i implementeringen. Du gør altså en reel forskel, mens du udvider dit netværk og får relevant erfaring. 

Bring dine kompetencer i spil i det private erhvervsliv.

På forløbet skaber du forandring og værdi i en virksomhed ved at bringe dine kompetencer i spil og opkvalificere dig med nye kompetencer, som du med det samme kan anvende til at løse udfordringer i virksomheden.  I de første uger styrker vi dine eksisterende kompetencer og giver dig nye, samtidig med at du arbejder på en strategi for at løse virksomhedens udfordring. I de efterfølgende 4 ugers virksomhedspraktik implementerer du initiativer, der skaber forandring i virksomheden. 

Improve Business samarbejder årligt med mere end 300 virksomheder, og gennem dette forløb opkvalificeres du til at bringe dine kompetencer i spil i forhold til aktuelle udfordringer i det danske erhvervsliv. Hvis du er ledig og tilmeldt dit Jobcenter, kan du søge om at få bevilget forløbet af dem. Det gælder også hvis du i den første del af din ledighedsperiode er tilknyttet din A-kasse. 

FAQ

Du skal som udgangspunkt have en lang- eller en mellemlang videregående uddannelse for arbejde med de cases, vi tilbyder. Har du oparbejdet akademiske kompetencer igennem din karriere, kan du også være kvalificeret til at deltage. Kontakt os, hvis du er i tvivl. 

Du vil typisk arbejde sammen med en lokal SMV, der ønsker din hjælp til at udvikle et område af forretningen.

Når du er blevet optaget på forløbet, får du tilsendt en række cases, hvoraf du skal prioritere dem, du helst vil arbejde med. Vi sammensætter derefter deltagere og virksomheder med hinanden i de bedste konstellationer. 

Nej. De virksomheder, vi samarbejder med, forpligter sig ikke til at ansætte. Dog får du en unik mulighed for at vise, at din indsats er værdifuld. Hvad enten din virksomhed tilbyder dig en forlængelse/kontrakt eller ej, så tør vi godt love, at du efter forløbet er bedre stillet i forhold til at søge jobs og til at værdisætte dine kompetencer.

Ja. Diversiteten blandt deltagere er stor; både hvad angår alder, erfaring og faglighed.

Ja. Det vigtige i forhold til at starte på Improve Business Academy er ikke, hvad dit faglige speciale er, det er derimod dine generelle, akademiske kompetencer, der er relevante. Dine evner til at tilegne dig ny, teoretisk viden, at indsamle data, at arbejde analytisk, og slutteligt at oversætte analyser til handling har betydning for, at du kan få succes med forløbet. Vi hjælper dig med at strukturere arbejdet med din case.

Vi forventer, at du betragter forløbet som et fuldtidsarbejde.