improve business academy

Vi hjælper dig til dit næste job

Garanti for praktisk erfaring

Vi starter næste forløb over hele landet d. 21. oktober  

Hvorfor deltage i Improve Business Academy?

Play Video

Limited Time Offer - Get It For Only 60$!

Så nemt er det

Tilmeld dig et online infomøde

Før du starter, vil vi gerne fortælle dig om hvordan Academy skaber jobmuligheder for dig.

Jobcenteret betaler

Kontakt dit jobcenter eller din A-kasse for at høre om de kan godkende dit forløb hos os.

Ansøgning

Nu mangler du blot at sende din ansøgning til Academy. Gør det inden alle pladserne er fyldt op. Næste forløb starter den 21. Oktober

Kommende infomøder

7. oktober
kl. 10.00-11.30

Tilmeld dig et af vores kommende infomøder nu!

Tallene bag

Praktik
1 %

Alle vores deltagere kommer ud i en virksomhed og løser en konkret problemstilling.

I JOB
1 %

Halvdelen af vores deltagere er i job inden for 3 måneder efter forløbets afslutning.

Fyn, Vestsjælland & Jylland

Improve Business
Academy

Improve Business Academy er et landsdækkende, virksomhedsrettet opkvalificerings- og vejledningstilbud til ledige med en lang- eller mellemlang videregående uddannelse.

Vi har stor succes med at hjælpe jobsøgende til næste ordinære job. Gennem forløbet sikrer vi, at alle deltagerne matches med en virksomhed og starter i relevant virksomhedspraktik. 

Resultatet for vores jobsøgende kandidater er, at de et får indgående kendskab til nye virksomheder og brancher, nye kompetencer og en jobsøgningsstrategi, som virker.

Region Hovedstaden

Agil projektledelse
& SCRUM

Improve Business Academy tilbyder kurser i agil projektledelse og Scrum, som hjælper folk i job ved at styrke deres kompetencer inden for moderne arbejdsmetoder, der efterspørges i erhvervslivet. Agil projektledelse, især gennem frameworks som Scrum, fokuserer på fleksibilitet, hurtig tilpasning og kontinuerlig forbedring.

Academy forløbet bygger på reelle cases, hvilket giver deltagerne erfaringer, som direkte kan overføres til deres jobsøgning. Samtidig styrker vi deltagernes netværk gennem 4 ugers praktik, der kan hjælpe deltagerne videre på arbejdsmarkedet.

Tag Kontakt

Klar til at hjælpe

Thea er underviser og projektleder på vores Academy forløb og er klar til at hjælpe dig med at få jeres højtuddannede på vej til næste job.

thea@improvebusiness.dk

+45 30 14 16 14

Vi vender rekrutteringen på hovedet og klæder dig på til at skabe resultater

Du vælger virksomhed

Vi adskiller os fra andre aktører ved at matche blindt. Med det mener vi at CV og erfaring stilles til side, mens motivationen får lov at være afgørende for matchet. Virksomhederne vælger ikke selv blandt fem forskellige CV’er, men siger ja tak til at starte samarbejde uden at kende dig på forhånd og udelukkende på baggrund af din motivation for lige præcis dem. Vi kan love at alle kommer i et relevant samarbejde og en virksomhedspraktik, som de selv har valgt.

Opkvalificering

Du har mulighed for at vælge præcis de moduler, der adresserer dine aktuelle læringsbehov. I stedet for en fastlagt uddannelsesplan får du frihed til at fokusere på de kompetencer, du ønsker at udvikle. Selv om du har friheden til at skræddersy dit forløb, står vores konsulenter klar til at rådgive dig om, hvilke moduler der vil være mest relevante for dig baseret på dine mål.

Implementering

I de sidste 4 uger er du i praktik i den virksomhed, du har arbejdet med casen og en implementeringsplan for, og sætter gang i implementeringen. Du gør altså en reel forskel, mens du udvider dit netværk og får relevant erfaring. 

Deltagere

Er vi noget for dig?

På Improve Business Academy har vi mange forskellige deltagerprofiler. Vi favner bredt og har god erfaring med at bringe din faglighed i spil. 

Du vælger virksomheder, som stiller cases til rådighed. Vi sørger for at matche dig op med den rigtige virksomhed, der ikke er oplyst om hvem du er før forløbet går i gang. 

Overvejer du, eller er du midt i et brancheskift, og har du svært ved at formulere dine evner i en ny kontekst?  

Vi hjælper dig med at blive klædt på fagligt og få målrettet din jobsøgning, samtidig med, at du får praktisk erfaring med branchen. 

Har du for nyligt færdiggjort en uddannelse og har svært ved at få foden ind på arbejdsmarkedet? 

Du får muligheden for at teste dine akademiske færdigheder i en virksomhed, der mangler ansatte med dine kompetencer. Du får relevant erfaring på dit CV og kickstartet dit professionelle netværk.  

Har du mange års erfaring og føler, at du stadig har en masse at tilbyde arbejdsmarkedet?  

Det er ingen hemmelighed, at alderen gør en forskel, når en arbejdsgiver skal ansætte. Vi hjælper dig med at gøre fordomme til skamme og arbejder med at formulere dine kvalifikationer i din jobsøgning. 

Oplever du en frygt for, at der sættes spørgsmålstegn ved, om du kan indgå i et team, fordi du tidligere har været selvstændig? 

På vores forløb, får du muligheden for at vise dine samarbejdsevner frem i en SMV, der mangler personer med dit drive til at skabe forandring. 

Lad os hjælpe dig til dit næste job

Bring dine kompetencer i spil i det private erhvervsliv.

På vej til næste job?

På forløbet skaber du forandring og værdi i en virksomhed ved at bringe dine kompetencer i spil og opkvalificere dig med nye kompetencer, som du med det samme kan anvende til at løse udfordringer i virksomheden.  I de første uger styrker vi dine eksisterende kompetencer og giver dig nye, samtidig med at du arbejder på en strategi for at løse virksomhedens udfordring. I de efterfølgende 4 ugers virksomhedspraktik implementerer du initiativer, der skaber forandring i virksomheden. 

Improve Business samarbejder årligt med mere end 300 virksomheder, og gennem dette forløb opkvalificeres du til at bringe dine kompetencer i spil i forhold til aktuelle udfordringer i det danske erhvervsliv. 

Hvis du er ledig og tilmeldt dit Jobcenter, kan du søge om at få bevillget forløbet af dem. Det gælder også hvis du i den første del af din ledighedsperiode er tilknyttet din A-kasse. 

FAQ

Det vi bliver spurgt om

Du skal som udgangspunkt have en lang- eller en mellemlang videregående uddannelse for arbejde med de cases, vi tilbyder. Har du oparbejdet akademiske kompetencer igennem din karriere, kan du også være kvalificeret til at deltage. Kontakt os, hvis du er i tvivl. 

Du vil typisk arbejde sammen med en lokal SMV, der ønsker din hjælp til at udvikle et område af forretningen.

Når du er blevet optaget på forløbet, får du tilsendt en række cases, hvoraf du skal prioritere dem, du helst vil arbejde med. Vi sammensætter derefter deltagere og virksomheder med hinanden i de bedste konstellationer. 

Nej. De virksomheder, vi samarbejder med, forpligter sig ikke til at ansætte. Dog får du en unik mulighed for at vise, at din indsats er værdifuld. Hvad enten din virksomhed tilbyder dig en forlængelse/kontrakt eller ej, så tør vi godt love, at du efter forløbet er bedre stillet i forhold til at søge jobs og til at værdisætte dine kompetencer.

Ja. Diversiteten blandt deltagere er stor; både hvad angår alder, erfaring og faglighed.

Ja. Det vigtige i forhold til at starte på Improve Business Academy er ikke, hvad dit faglige speciale er, det er derimod dine generelle, akademiske kompetencer, der er relevante. 

Dine evner til at tilegne dig ny, teoretisk viden, at indsamle data, at arbejde analytisk, og slutteligt at oversætte analyser til handling har betydning for, at du kan få succes med forløbet. Vi hjælper dig med at strukturere arbejdet med din case.

Vi forventer, at du betragter forløbet som et fuldtidsarbejde.